Το θέμα “Πετρελαιοκίνηση” δεν θα μπορούσε να μην σχολιαστεί από Car Advisor Greece. Πως θα μπορούσαμε άλλωστε από τη στιγμή που η ομάδα μας σας έχει υποσχεθεί ότι η ενασχόληση της με το αυτοκίνητο αφορά μόνο την προσπάθειά μας να σας ενημερώσουμε όσον το δυνατόν καλύτερα για ότι αφορά το αυτοκίνητο. Όπως έχουμε πει και στο παρελθόν, είμαστε ερασιτέχνες οδηγοί με απλά μέσα, που απλά σας μεταφέρουν την άποψή τους για το hobby τους.
Βρισκόμαστε στο έτος 2017, στη Ελλάδα της κρίσης (και των κροίσων) που η προπαγάνδα έχει γίνει πλέον μέρος της καθημερινότητάς μας σε σημείο που πολλές φορές η αλήθεια φαντάζει παράξενη. Ας πούμε μερικές αλήθειες που αφορούν τους πετρελαιοκινητήρες και την σημερινή πραγματικότητα στο χώρο της αυτοκίνησης.
Παρατήρηση 1: Μείωση ρύπων.. Απαίτηση για εξέλιξη!
Ναι, τα περιθώρια εξέλιξής τους περιορίζονται με τη πάροδο του χρόνου. Αλλά με την πάροδο του χρόνου και όχι άμεσα. Στο μέλλον οι ρύποι των μοντέλων θα πρέπει να μειωθούν για κάθε εταιρεία και κάτι τέτοιο έχει ως αποτέλεσμα η εξέλιξη των κινητήρων να γίνεται πιο δύσκολη όσον αφορά τους μικρότερους σε χωρητικότητα κινητήρες. Η πραγματικότητα είναι ότι ανάλογα προβλήματα θα αντιμετωπίσουν και οι κινητήρες βενζίνης μικρού κυβισμού και όχι μόνο οι κινητήρες πετρελαίου. Με λίγα λόγια, το down-sizing έφτασε πλέον τα όρια του, πόσο μάλλον όταν ξεκινούν οι μετρήσεις των ρύπων και των καταναλώσεων των σε πραγματικές συνθήκες και όχι από τον παλαιό κύκλο μετρήσεων ΝΕDC.
Παρατήρηση 2: Αλλαγή άποψης εξαιτίας μιας αποκάλυψης… Η Πετρελαιοκίνηση φταίει 🙂
Ήταν πριν από μία 5ετία που τα media μας έλεγαν για την επανάσταση με τους “οικολογικούς” πετρελαιοκινητήρες. Κινητήρες που με τις νέες τεχνολογίες που εφαρμόζονται (DPF και Αdblue κ.α.) σε συνδυασμό με την αυξημένη χρήση του διαδικτύου για ανάκτηση πληροφοριών, έκαναν τον καθένα μας να πιστεύουμε ότι με την απόκτηση ενός πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου μειώνουμε την ρύπανση του περιβάλλοντος. Άλλωστε δεν ήταν ο καταναλωτής που ονόμασε “οικολογικούς” τους συγκεκριμένους κινητήρες.
Ξαφνικά ξεσπάει το γνωστό σε όλους dieselgate στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού και οι οικολογικοί κατά το παρελθόν κινητήρες γίνονται αντικείμενο παραπλάνησης του παγκόσμιου καταναλωτή. Η παραπλάνηση λοιπόν των μετρήσεων σε ρύπους από τις αυτοκινητοβιομηχανίες μετατρέπεται σε πρόβλημα για τους κινητήρες πετρελαίου, οι οποίοι και μετατρέπονται σε μαύρα πρόβατα για τα media. Αρχίζουν πλέον και εμφανίζονται διάφορα άρθρα για τους «επιβλαβείς» αυτούς κινητήρες, την ίδια ώρα που παρουσιάζονται διαθυραμβικά άρθρα για τη νέα γενιά ηλεκτρικών κινητήρων (πριν 5 χρόνια οι πετρελαιοκινητήρες ήταν οι τεχνολογικά προηγμένοι σύμφωνα με πολλούς)
Παρατήρηση 3: Αντί για Πετρελαιοκίνηση >> Στροφή στην ηλεκτροκίνηση…
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πραγματικότητα. Η αυτονομία τους όλο και μεγαλώνει όπως και η πρακτικότητα τους. Παραμένουν όμως ακριβά και θα παραμείνουν για τις επόμενες δεκαετίες. Τα στοιχεία δείχνουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πρωταγωνιστήσουν στο μέλλον, αλλά αυτό σίγουρα δεν αφορά το παρόν μιας και η απόκτηση τους είναι ιδιαίτερα ακριβή για το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων στον πλανήτη γη.
Ακόμη όμως και όταν γίνουν πιο οικονομικά, ποιος μας λέει ότι το κόστος συντήρησης τους ή επισκευής μιας βλάβης που θα προκύψει στον ηλεκτροκινητήρα δεν θα είναι υπερβολικά μεγάλο; Επίσης, πόσο σίγουροι είμαστε ότι δεν θα βγει η φήμη μετά από ένα διάστημα ότι είναι επιβλαβές να ζούμε με χιλιάδες “μπαταρίες” ανάμεσα μας;
Θα αναρωτιέστε γιατί αναφερόμαστε στην ηλεκτροκίνηση σε ένα άρθρο για την πετρελαιοκίνηση… Με το δίκιο σας, αρκεί να σκεφτείτε μόνο ποιο μεγάλο brand προσπαθεί να πετάξει από πάνω του τη ρετσινιά του dieselgate, αλλά και ποιες εταιρείες σταμάτησαν να παράγουν κινητήρες πετρελαίου μικρού κυβισμού, αρχίζοντας να στρέφονται στην ηλεκτροκίνηση ή στις hybrid τεχνολογίες (κινητήρες με με χρήση τεχνολογίας ανάκτησης ενέργειας λ.χ.)
Παρατήρηση 4: Πετρελαιοκίνηση: Aπαγόρευση στις πόλεις.
Τους τελευταίους μήνες κυκλοφορεί η φήμη για την κατάργηση της πετρελαιοκίνησης στις πόλεις. Κάτι τέτοιο ίσως γίνει σε κάμποσα χρόνια, ίσως όμως και όχι. Τα άρθρα που αναφέρονται σε αυτή τη φήμη ξεχνούν να αναφερθούν σε σημαντικές παραμέτρους που (ίσως και πάλι) θα ισχύουν:
- Θα υπάρξει απαγόρευση κυκλοφορίας για τα ρυπογόνα αυτοκίνητα, αυτοκίνητα που τότε θα έχουν στην πλάτη τους παλιές τεχνολογίες. Δεν γίνεται όμως να μην κυκλοφορούν τα diesel 2-3ετίας και να κυκλοφορούν αυτοκίνητα 20 χρόνων. Τι είναι άλλωστε τελικά πιο ρυπογόνο;
- H απαγόρευση θα ισχύει για την Αθήνα (και το κάθε κέντρο ευρωπαϊκής πόλης) και όχι για τα προάστια που ζουν οι περισσότεροι κάτοικοι μιας μεγάλης πόλης. Αν θέλετε τη γνώμη του Car Advisor σε αυτή τη φήμη που έχει κυκλοφορήσει, είναι ότι είμαστε σύμφωνοι. Μόνο που η απαγόρευση θα ισχύει για κάθε αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης και όχι μόνο τα πετρελαιοκίνητα.
- Δεν μιλάμε για κάτι άμεσο. Μέχρι να γίνει θα περάσουν πολλά χρόνια και μέχρι τότε ελπίζουμε όλοι να προτιμούμε την βόλτα στο κέντρο της πόλης χρησιμοποιώντας τα ΜΜΜ όπως άλλωστε κάνουμε και εμείς στο Car Advisor Greece.
Συμπέρασμα…
Μπορείτε να αποκτήσετε άφοβα το νέο σας πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο χωρίς να φοβάστε την πιθανή απαγόρευσή τους. Η Πετρελαιοκίνηση δεν πέθανε… και δεν θα πεθάνει για τις επόμενες δεκαετίες. Είναι λογικό να μειωθεί το μερίδιο της αγοράς των πετρελαιοκίνητων για διάφορους λόγους αλλά θα παραμένει η καλύτερη λύση για τον αγοραστή που διανύει πολλά χιλιόμετρα το χρόνο. Σε επόμενο άρθρο μας θα σας αναλύσουμε τα ιδανικά κριτήρια απόκτησης αυτοκινήτου ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε οδηγού. Έτσι θα ξέρετε αν ένα πετρελαιοκίνητο ή βενζινοκίνητο αυτοκίνητο είναι η ιδανική επιλογή για εσάς.
Stay tuned…
Car Advisor Team